FIKRUL IMAN  

Posted by TuN'z

kata-kata hikmah untuk diriku yang hina dan berdosa:
aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui
bahawa adanya maut tetapi ia masih boleh berketawa.

aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui bahawa
segala-galanya berlaku mengikut taqdirNya tetap ia masih
berdukacita di atas kehilangan sesuatu.

aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui bahawa
adanya perhitungan terhadap dirinya tetapi ia masih
mengumpulkan harta kekayaan.

aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui bahawa
adanya api neraka jahanam tetapi ia masih berani
melakukan maksiat.

aku hairan terhadap sikap orang yang mengenal zat
Allah s.w.t. tetapi ia mengingati akan sesuatu yang
selain daripadaNya.

Aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui adanya
syurga tetapi ia masih mencari kemewahan hidup di dunia ini.

aku hairan terhadap sikap orang yang menganggapkan
syaitan itu musuhnya ia masih mentaatinya.

This entry was posted on Sunday, April 20, 2008 at 7:52 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment